ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
سلام دوستان در این پست یکی از روش های تبدیل اسکریپت پایتون به فایل اجرایی را برایتان می گوییم که احتمالاً در پست های بعدی از آن استفاده می کنیم.
ابتدا کتابخانه pyinstaller را با دستور زیر نصب می کنیم.
1 | Pip install pyinstaller |
پس از نصب شدن کامل pyinstaller وارد cmd می شویم. با استفاده از دستور زیر وارد پوشه ای شوید که می خواهید فایل برنامه در آن ایجاد شود.
1 | cd "مسیر پوشه" |
اگر در مسیر پوشه فاصله(space) وجود نداشت می توانید از دابل کوتیشن (") استفاده نکنید.
حال با این دستور فایل اجرایی را ایجاد می کنیم.
1 | pyinstaller "مسیر اسکریپت" |
صبر کنید تا فایل ها کامل ایجاد شوند.
حال اگر در مسیری که با cd به آن رفتیم برویم دو پوشه به نام dist و build می بینیم. وارد dist می شویم که در آن پوشه ای با نام اسکریپت ما ایجاد شده. اگر وارد این پوشه شویم فایلی با نام اسکریپت خود با پسوند .exe می بینیم که فایل اجرایی ماست.
حال به این سوال می رسیم که چگونه یک آیکن برای برنامه خود انتخاب کنیم.
کافیست به جای دستور قبل از این دستور استفاده کنیم.
1 | pyinstaller "مسیر اسکریپت" -i "مسیر آیکن" |
امّا اگر یک برنامه دارای فرم(مثلاً با Tkinter) بنویسیم با وجود محیط کنسول جلوه زیبایی پیدا نمی کند بنابر این ما --noconsole را به دستورمان اضافه می کنیم؛ به این شکل:
1 | pyinstaller "مسیر اسکریپت" -i "مسیر آیکن" --noconsole |
یا:
1 | pyinstaller "مسیر اسکریپت" --noconsole |
امیدوارم توضیحات کافی بوده باشه.
تا دیگر آموزش ها خداحافظ