کدنویس۲۱

کدنویس۲۱

با کد نویس 21 کد نویس باشید.
کدنویس۲۱

کدنویس۲۱

با کد نویس 21 کد نویس باشید.

خاکستری(سیاه و سفید) کردن عکس با C#

سلام دوستان در ادامه این پست، این پست و این پست امروز قرار است به شما بگویم که چگونه با کد های سی شارپ عکس خودتان را به صورت خاکستری که همه آن را با نام سیاه و سفید می شناسیم در بیاورید.

  

کد زیر کد ما برای سیاه و سفید کردن عکس است که در واقع در آن ما مقدار همه نور های عکس(قرمز، سبز، آبی) را برابر هم قرار می دهیم که باعث ایجاد رنگ طوسی می شود.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
public Bitmap BlackGrayWhite(Bitmap photo,int Mode=1/*Mode 1=Red, 2=Green, 3=>blue*/) { Color color; byte col; for (int i = 0; i < photo.Width; i++) { for (int j = 0; j < photo.Height; j++) { color = photo.GetPixel(i, j); if(Mode == 1) col = color.R; else if(Mode == 2) col = color.G; else col = color.B; photo.SetPixel(i, j, Color.FromArgb(col, col, col)); } } return photo; }

اگر این پست ها(1,2,3) را خوانده باشید نیازی به توضیح ندارید ولی توضیح کوتاهی اینجا می نویسم.

متغیر Mode چک می شوند و عدد موجود در آن مشخص می کند که کدام رنگ به جای متغیر col قرار گیرد (این مقدار به طور پیش فرض روی 1 یا قرمز قرار دارد.).

خط 16 هم با توجه به متغیر col مقدار رنگ پیکسل را تعیین می کند برای مثال اگر مقدار col برابر 255 باشد رنگ پیکسل سیاه و اگر 0 باشد رنگ آن سفید می شود.

اگر سؤالی داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید.

تا دیگر کد ها خوش عکس باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد