ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
برنامه نویسی رویداد محور یا رویداد گرا یک الگوی برنامه نویسی است که در آن، روند اجرای برنامه توسط رویداد ها (مثل کلیک کاربر یا فشردن یک دکمه از روی کیبورد یا دریافت اعلان از یک برنامه دیگر) تعیین می گردد.
برنامه نویسی رویداد گرا را می توان به عنوان یک تکنیک معماری نرم افزار محسوب کرد که در آن نرم افزار دو حلقه دارد که به دو بخش زیر تقسیم می گردد: